Tālrunis: +371 22080562

Biežāk uzdotie jautājumi

Jautājums: Kas tas par zvēru FAQ?

Atbilde: Tā ir abreviatūra no vārdiem Frequently Asked Questions, t.i. biežāk uzdotie jautājumi.

Jautājums: Kas ir hostings?

Atbilde: Hostings - ir pakalpojums, kura pamatā ir servera resursu piedāvājums klientam. Tas klientam dod iespēju izvietot savus resursus (www - mājas lapas, FTP - mājas lapas...) uz šā piedāvājuma provaidera aprīkojuma, neizmatojot savējo. Šā pakalpojuma priekšrocības ir acīmredzamas -nav jārupējas par serveru programmnodrošinājuma un aprīkojuma administrēšanu. Viss, kas no Jums ir vajadzīgs - izveidot savu mājas lapu un izvietot to uz mūsu servera.

Jautājums: Kas ir Colocation (co-location)?

Atbilde: Colocation - pakalpojums, kas ļauj klientam izvietot savu aprīkojumu provaidera telpās. Šī izvietojuma priekšrocība ir pilnīga kontrole pār programmnodrošinājumu, kas uzstādīts uz klienta aprīkojuma.

Jautājums: Kas ir domēna reģistrācija?

Atbilde: Domēna reģistrācija - ir pakalpojums, izmantojot kuru jūs saņemat savā rīcībā domēnu, kurā jūs varat reģistrēt jebkādus domēnu vārdus (piemēram, abcidea.lv domēna īpašnieks var veidot vārdus www.abcidea.lv, mail.abcidea.lv, news.abcidea.lv utt.)

Jautājums: Kāpēc ir nepieciešams IT audits un ko tas dod?

Atbilde: Uzņēmuma datortehnikas sistēmas audits sniedz skaidru priekšstatu par esošās izveidotās sistēmas stāvokli, efektivitāti, plusiem un mīnusiem. Audits skaidri norāda uz lietām, kuras būtu jāmaina vai jāuzlabo, lai datortehnikas nodrošinājums sniegtu vēl lielāku atbalstu darbiniekiem to ikdienas darbā.

Audita laikā tiek veikta klienta izmantoto datoru, serveru un programmatūru pārbaude, testēšana un drošības novērtējums. Tālāk klientam tiek izsniegts audita slēdziens, kurā detalizēti tiek uzskaitīti konstatētie trūkumi un tiek sniegtas rekomendācijas šo trūkumu novēršanai.

Audits sniedz klientam pilnīgu priekšstatu par uzņēmuma IT sistēmu un ļauj precīzi apzināt tās lietas, kuras nedarbojas tik efektīvi kā vajadzētu un palīdz pieņemt stratēģiski svarīgu slēmumus par finanšu līdzekļu ieguldīšanu sistēmas trūkumu novēršanai.

Jautājums: Kas tas ir Internets un priekš kam viņš ir vajadzīgs?

Atbilde: Internets - vispasaules datoru tīkls. T.i., milzīgs daudzums ar vadiem savienoti datori no visām pasaules malām, kuri var apmainīties ar dažāda veida informāciju. Un ir vismaz trīs lietas, kuras Jums jādara internetā:

  • Sūtīt un saņemt pastu
  • Saņemt Jūs interesējošo informāciju
  • Lejupielādēt failus

Jautājums: Kāpēc uzņēmumam ir vajadzīgs serveris?

Atbilde: Jebkurš stacionārais dators var nosacīti pildīt servera funkcijas, bet tai pat laikā šīs funkcijas nebūt netiks veiktas ar pilnu atdevi. Servera tehnoloģiskā uzbūve ir specifiska - tā ir īpaši veidota ar mērķi pildīt vairākas funkcijas vienlaicīgi. Serveri ir aprīkoti ar divu vai četru kodolu procesoriem, augstas veiktspējas operatīvo atmiņu un ietilpīgiem, ātrdarbīgiem diskiem.

Lietojot serveri uzņēmuma ikdienas darbā, visi dati tiek glabāti lokalizēti vienā vietā un jebkurš darbinieks jebkurā laikā var tikt klāt sev nepieciešamajai informācijai. Tas palīdz sakārtot uzņēmuma iekšējo failu struktūru un izvairīties no viena dokumenta vairākām versijām, kā tas nereti gadās uzņēmumos, kuros nav centralizēta dokumentu glabāšanas vieta. Serveris palīdz kontrolēt pieeju konfidenciāliem failiem un informācijai, kā arī nodrošina iespēju darbiniekiem pieslēgties darba failiem ārpus biroja telpām. Serveris palīdz celt ikdienas pienākumu veikšanas efektivitāti un produktivitāti.

Galvenie ieguvumi, kurus Jūs iegūstat iegādājoties serveri, ir uzlabots darba izpildes sniegums, labāka kontrole pār notiekošajiem procesiem, paaugstināta datu drošība un optimizētas datortehnikas iegādes izmaksas (nav nepieciešams katram darbiniekam atsevišķi pirkt printeri, bet viss kolektīvs var izmantot vienu).

Jautājums: Kāpēc uzņēmumam ir nepieciešamas IT konsultācijas?

Atbilde: Neviens cilvēks nekad nevar zināt visu par visu. Tādēļ bieži vien rodas nepieciešamība vērsties pie speciālistiem pēc konsultācijām. Konsultācijās klients saņem informāciju, kā atrisināt viņam aktuālus jautājumus, piemēram, kā vispareizāk ierīkot datortehnikas tīklu savā birojā, lai tas darbotos efektīvi ilgtermiņā.

Jautājums: Kāpēc veidot datu rezerves kopijas - Backup?

Atbilde: Visi uzņēmējdarbības dati parasti tiek glabāti datorā uz cietā diska. Kas notiek, kad datora cietais disks nobrūk, dators tiek nozagts, ofisa telpas piemeklē ugunsnelaime...? Kur paliek visi svarīgie dati? Tie neatgriezeniski pazūd. Viens no variantiem, kā izvairīties no šādas situācijas, ir regulāri veidot dokumentu rezerves kopijas, kas tiek novirzītas uz serveri, kas glabājas kādā drošā vietā, kur to nevar skart iepriekš minētās ķibeles. Veidojot rezerves kopijas, oriģinālo dokumentu pazušanas gadījumā, uzņēmējs jebkurā mirklī var saņemt dokumenta rezerves kopiju.

Jautājums: Kāpēc uzraudzīt sistēmas darbību - veikt monitoringu?

Atbilde: Sistēmas darbības uzraudzīšana ļauj uzņēmējam turēt roku uz pulsa un vienmēr būt lietas kursā par visiem serveru sistēmas darbības traucējumiem un saņemt paziņojumus par to, ka tuvojas krīze, lai varētu operatīvi reaģēt un tālākā perspektīvā lemt par tiem drošības pasākumiem, kas varētu garantēt vēl efektīvāku sistēmu darbību. Šāda iespēja - uzraudzīt sistēmas darbību - ir īpaši noderīga uzņēmējiem, kuri uz serveriem uztur uzņēmējdarbībai svarīgu programmatūru un datu bāzes, piemēram , loģistikas sistēmas, grāmatvedības programmas ar datiem, uzņēmuma vadības sistēmas, interneta komercijas sistēmas, utt., kā arī mājas lapu uzturētājiem, īpašniekiem, kas ļauj ātri reaģēt uz situācijām, kad mājas lapai nepieciešama papildus jauda vai tiek traucēta interneta padeve, u.c.

Jautājums: Kāpēc ir nepieciešams datu centrs ar dubulti un trīskārši nodrošinātām komunikācijām?

Atbilde: Datu centrs ir vieta, kur tiek glabāta uzņēmējdarbībai vitāli svarīga tehnika - serveri un tajos glabātā informācija. Lai nodrošinātu šo iekārtu nepārtrauktu darbību, datu centros pastiprināta uzmanība tiek pievērsta vides apstākļiem, nepārtrauktai komunikācijai, elektroenerģijas padevei un drošībai.

Gaisa ventilācijas un filtrēšanas sistēmas, klimata kontroles sistēma, gaisa dzesēšanas sistēmas, dūmu un karstuma detektori - tās ir lietas, ar kurām ir jābūt aprīkotam ikvienam datu centram, lai veidotu labvēlīgu un drošu vidi serveru darbībai, tādejādi izvairoties no serveru pārkaršanas, sadegšanas, jaudas mazināšanās un citu ārēju nelabvēlīgu apstākļu ietekmes.

Nepārtrauktas komunikācijas serveriem tiek nodrošinātas, veidojot vairākus neatkarīgus interneta pieslēgumus - tas nozīmē, ja gadījumā tiek traucēta kādas interneta līnijas darbība, tūlīt sāk darboties nākamā neatkarīgā pieslēguma līnija, tādejādi kompensējot darbības traucējumus, līdz ar to klientu serveri tiek nepārtraukti nodrošināti ar interneta pieslēgumu un klienti var netraucēti piekļūt uz servera izvietotajai informācijai. Komunikāciju drošībai, datu centriem ir jābūt arī aprīkotiem ar jaunākajiem IT risinājumiem, tai skaitā ar ugunsmūri, sakaru kanālu kodēšanu, u.c.

Jautājums: Kas ir trafiks?

Atbilde: Trafiks - tie ir dati, kas ienāk uz jūsu mājas lapas, servera IP-adresi.

Jautājums: Kas ir POP3- akaunts?

Atbilde: POP3-akaunts - tas ir pasta ieraksts , piemēram info@abcidea.lv, uz provaidera pasta servera, kas kalpo par pasta adresi Interneta tīklam.

Jautājums: Kas ir IP-adrese?

Atbilde: IP-adrese - tā ir skaitļu secība (piemēram 192.168.0.1) kura ir piešķirta tīkla aprīkojumam, un kura kalpo tā darbam Interneta tīklā. Visumā katram www-serverim ir tāda adrese. Ērtums, ka jūsu web-lapa saņem IP-adresi ir tas, ka web- lapa kļūst par resursu, unikālu Interneta tīkla platībā. Tad pie jūsu web- lapas var griezties ne tikai pēc vārda www._____.lv, bet arī tieši pēc adreses - 192.168.0.1, piemēram

Jautājums: Kas ir DNS serveri un kam tie vajadzīgi?

Atbilde: DNS - (Domain Name System) - domēna vārdu sistēma ir vajadzīga lai pārvērstu domēnas vārdu IP-adresēs, vai otrādāk - IP-adreses domēna vārdos. DNS vajadzīgi, lai deleģētu domēna vārdu.

Jautājums: Kā kļūt par Jūsu klientu?

Atbilde: Par mūsu klienetu Jūs varat kļūt piesakoties caur mājas lapu, uzrakstot mums e-pastu info@abcidea.lv, vai arī zvanot pa tālruni +371 22123429

Jautājums: Kādas ir apmaksas iespējas?

Atbilde: Bankas pārskaitījums.

Jautājums: Kā pārnest web lapu no cita provaidera pie Jums?

Atbilde: Tāpat kā uzlikāt pie provaidera, no kura ejat prom. Tas notiek individuāli, ja Jūs nemācēsiet to izdarīt, tad to izdarīs mūsu web meistars.

Jautājums: Cik ilgi reģistrējas domēna vārds?

Atbilde: 4 -5 darbadienas.

Jautājums: Vai Colocation (servera izvietošanas) pakalpojums cenā iekļauj Operētājsistēmas instalāciju un konfigurāciju?

Atbilde: Nē, jo Colocation pakalpojums nozīmē, ka Jūs atnesat savu serveri un mēs viņu izvietojam, protams, ja viņš ir tukšs un nekādas Operētājsistēmas tur nav, mēs uzinstalēsim par papildus samaksu.

Jautājums: Vai Jūs uzraudzīsiet mūsu serveri?

Atbilde: Monitorings Colocation pakalpojumā jau ir iekļauts cenā, tas nozīmē Service Up novērošana. Pamatā tas nozīmē, ka serveris tiek pingots no cita Datu centra un ja noteiktā laikā viņš neatbild, servera administratoram tiek nosūtīta SMS vai e-mail par downtime.

Jautājums: Vai ir iespēja izvietot serverus nestandarta korpusos (Desktop PC: small, middle, big, tower)?

Atbilde: Ir.

Jautājums: Vai Jūs dodat kaut kādu testa laiku?

Atbilde: Jā. Pamatā testa laiks ir 7 dienas, apjomīgākiem, sarežģītākiem projektiem līdz 30 dienām.

Jautājums: Kā pārbaudīt vai domēns ir brīvs?

Atbilde: Sev interesējošo Latvijas domēna vārda pieejamību var pārbaudīt: www.nic.lv
Sev interesējošo Ārzemju domēna vārda pieejamību var pārbaudīt: www.godaddy.com

Jautājums: Vai Jūs filtrējat trafiku?

Atbilde: Filtrēšanai tiek izmantots Firewall ar divām iespējām: 1. aizliegt visu, atstājot ceļu noteiktiem portiem; 2. atļaut visu, aizliedzot ieeju atsevišķiem portiem. Par papildus samaksu, atsevišķiem projektiem tiek piedāvāts IDS pakalpojums.

Jautājums: Kā pagarināt domēna vārda reģistrācijas termiņu?

Atbilde: Ja termiņš iet uz beigām tiks saņemts rēķins, ja termiņš vēl nav beidzies jāraksta uz e- mailu atbalsta dienestam izsakot velmi savlaicīgi pagarināt termiņu.

Jautājums: Cik droši ir Jūsu serveri?

Atbilde: Izmantojam tikai Intel un IBM serverus, un šie nosaukumi paši runā par savu komponenšu kvalitāti un uzticamību. Servera telpas atbilst visiem Eiropas standartiem un nodrošina atbilstošu klimatu (2 klimata iekārtas savstarpēji rezervētas), elektro apgāde ir aizsargāta pret strāvas īslaicīgu pazušanu, frekvenču kropļojumiem un citām nelaimēm ar APS, UPS iekārtām un vēl energoapgāde ir nodrošināta ar rezerves dīzeļa elektrostaciju.

Pieeja hostinga panelim

Pieeja e-pastam

Atrašanās vieta

Āraišu iela 34-218
Rīga, Latvija

Kontaktinformācija

E-pasts: info@abcidea.lv
Tālrunis: +371 22080562, +371 22080563